Array
Geri git   GençMekan > EĞİTİM | ÖĞRETİM > Bilgi Kaynağı > Bilgi Merkezi


Osmanlı Devleti'nde Düşünce Akımları


Konuya Davet EdilenLeR

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09-03-2009, 07:45 PM   #1 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow Osmanlı Devleti'nde Düşünce Akımları

1. METİN
1. Osmanlı Devleti’nde Düşünce Akımları

20. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti’nin çöküş dönemine girmesi çeşitli düşüncelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Osmanlı Devleti 19. yüzyılda daha düzenli ve programlı bir ıslahat hareketine girişmiştir. Fakat dış baskılar ve ülke içindeki karışıklıklar başarıya ulaşmasına engel olmuştur. Yapılan her türlü harekete rağmen devlet içinde bulunduğu durumdan kurtulamamış; “hasta adam” olarak tanımlanan Osmanlı Devleti iyileşememiştir.
Fakat 19. yüzyılın ikinci yarısından sonra devleti batmaktan kurtarmak amacıyla güden birtakım akımlar 20. yüzyıl başlarında II. Meşrutiyet’le daha belirgin olarak ortaya çıkmışlardır. Tamamen devletin birlik ve bütünlüğünü sağlamaya çalışan bu fikir akımları küçük çapta birer devlet doktrini özelliği gösterirler. Sırasıyla Osmanlıcılık İslamcılık Batıcılık ve Türkçülük şeklinde ortaya çıkan bu akımlar I. Ve II. Meşrutiyet devresinde devlet hayatına hakim olmuşlar ve etkilerini göstermişlerdir.



___----____
Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 07:46 PM   #2 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow Osmanlıcılık

a. Osmanlıcılık:
Osmanlı tarihinde ilk defa olarak bazı aydınlar tarafından Genç Osmanlılar adıyla hükümetin çalışmalarını denetleyecek bir cemiyet kurulmuştur. Bu cemiyetin üyesi olan aydınlar Osmanlı Devleti’nde yaşayan azınlıkların ayrılma isteklerine ve isyanlarına son vermek için çalışmalar yapıyorlardı. Azınlık unsurlarını kazanmak ve onları Osmanlı birliğine çağırmak basit mana da Osmanlıcılık düşüncesini doğurdu.
Tanzimat Devri’nin sonlarına doğru ortaya çıkan bu akım fertlerin siyasal sosyal ve hukuki olarak eşitliklerini sağlamayı hedeflemektedir. Devletin sınırları içinde yaşayan fertler arasında dil ırk kültür ve din bakımından hiçbir fark gözetmeksizin hepsinin aynı hak ve yetkilere sahip olmasının gerektiği savunulmaktadır. Osmanlı toplumunda olması istenen kaynaşmanın ancak bu düşünceyle sağlayacağına inanmaktadırlar.
Osmanlıcılık milli birliği milli düşünceyi ve milli idealleri sağlamayı Osmanlı birliğinin sağlanmasına başlanmıştır. Aynı zamanda bu sözlerin teorik bir görüş olmaması içinde Meclis-i Mebusan’ın kurulmasını ve Kanun-ı Esasi’nin (ilk anayasa) ilan edilmesini istemişlerdir.
Osmanlıcılık fikrinin uygulama safhasına geçirilmesi II. Abdülhamit’in tahta çıkmasıyla başlamıştır. Padişah Mithat Paşa’nın etkisiyle Kanun-i Esasi’yi (ilk anayasa) ilan etmiş parlamentoyu (Meclis-i Mebusan) kurmuştur. Osmanlıcılık fikrinin yaşaması Meşrutiyet idaresinin varlığına bağlıdır. Her kesimin ve milletin temsilcileri parlamentoyu doldurmuş ve herkes kanunlar önünde eşit sayılmıştır. Bütün bu girişim ve çabaların sonucu olarak Osmanlı toplumunun kaynaşması beklenirken meydana gelen iki önemli olay tamamen ters bir durum meydana getirmiştir.
Birincisi: Azınlıkların Mebusan Meclisi’ndeki temsilcilerinin ayrılıkçı ve uzlaşmaz tutumları
İkincisi: Yeni başlayan 1877 – 78 Osmanlı – Rus savaşında Balkan uluslarının Osmanlı Devleti aleyhine Rusya’nın yanında yer almaları ve savaşın Balkan cephesinde Müslüman halka kötü davranmaları. Bu gelişmelerden sonra II. Abdülhamid çağın gelişen düşüncesi milliyetçiliğe ters düşmesi ve ihtiyaçlara cevap verememesi üzerine Meclis-i Mebusanın varlığına son vermiştir. Meclisin kapatılması Osmanlıcılık fikrinin de uygulamadan kaldırılması sonucunu ortaya çıkarmıştır.




Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 07:46 PM   #3 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow İslamcılık

b. İslamcılık
İslamcılık siyasi ve sosyal bütünlüğümüzü korumak amacıyla değişik dönemlerde sık sık bir kurtuluş çaresi olarak ileri sürmüştür. Özellikle Meşrutiyet devrinde uygulama alanında görülmüştür.
İslamcılık dünyanın değişik yerlerinde yaşayan Müslümanlar arasında bir birliğin gerçekleştirilmesini hedefleyen devletin sosyal bağlarını din birliğinde arayan bir düşünce akımıdır I. Meşrutiyetin sonlarına doğru büyük bir gelişme göstermiştir.
II. Abdülhamit özellikle sömürge altında bulunan Müslümanları hilafet kanalıyla merkeze (İstanbul) bağlamaya çalışmıştır. Böylece buralarda her an isyan çıkarmayı ve büyük devletleri kontrol altında tutmayı amaçlamıştır.
İslamcılık I. Meşrutiyet’te iki türlü olarak işlenmiştir.
Birincisi; Padişah tarafından uygulanan ve dış siyatte etkili olan ve devlet doktrini haline gelen İslamcılık.
İkincisi; Bazı fikir adamları tarafından temsil edilen bilim hukuk toplumsal gelenek ve eğitim alanındaki düşüncesiyle İslamcılık. Bu fikir Mehmet Akif Said Halim Paşa Cemalettin Afgani M. Şemseddin ve Musa Kazım gibi kişiler tarafından savunulmuştur.
İslamcılık akımı etkili olduğu dönemde bütün dünya Müslümanlarının iç açıcı bir durumda olmaması nedeniyle başarılı sonuçlar doğurmamıştır. Bunun yanında milliyetçilik gibi akımlar da İslamcılığa engel olmuştur.
II. Abdülhamit’in son yıllarında ülke dışında İslamcılık önemli bir potansiyel güç olarak dururken ülke içindeki ittihatçılarda meşrutiyete dayanan Osmanlıcığı savunuyorlardı. İslamcılık kısaca birlik ve bütünlüğü dinle sağlamayı amaçlayan bir akımdır. II. Abdülhamit döneminde yapılan faaliyetlerin faydaları Milli Mücadele Döneminde Hindistan ve Buhara Müslümanlarından gelen yardımlar şeklinde kendini göstermiştir.




Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 07:47 PM   #4 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow Batıcılık

c. Batıcılık
Bu görüş devletin ancak Batılılaşmak yoluyla kurtulabileceğini ve bunun için çeşitli ıslahatlar yapılması gerektiğini savunmuştur.
Batıcılık kaynağını Tanzimat ve önceki devirlerin ıslahat teşebbüslerinden alır. Batı medeniyetinin siyasi sosyal ve felsefi görüşlerinden azami derecede faydalanmayı istemektedir.
Batıcılık Abdullah Cevdet Celal Nuri ve Süleyman Nazif tarafından temsil edilmiştir. Batıcılar tek kadınla evliliği kadın özgürlüğünü medeni kanunun kabulünü laik mahkemelerin kurulmasını Latin harflerinin kabulünü tekke ve zaviyelerin kapatılmasını modern giysiler giyilmesini istiyorlardı. Görüldüğü gibi Batıcılık sadece bir taklitçilikten ibaret kalmıştır. Her şeyden evvel Batıcılık fikrinin Osmanlı toplumunun bünyesini ve ülkenin ihtiyaçlarını dikkate alması gerekirdi.
I. Meşrutiyet’e kadar yapılan Batılılaşma hareketlerinin önderleri padişahlar ve onların destekledikleri devlet adamlarıdır. I. Meşrutiyet’ten sonra ise Batılılaşmanın fikir yönünden önderliğini devleti yönetenler dışında ve yönetime rağmen Jön Türkler yapmışlardır.
II. Batıcılık da bazı hatalarından dolayı başarıya ulaşamamıştır. Buna karşılık bazı olumlu sonuçları da olmuştur. Mesela sağladığı tecrübelerinden Türk İnkılabının oluşumundan faydalanılmıştır. Yeni Anayasa’nın Hazırlanmasında Batılılaşma hareketlerinin önemli bir payı vardır.
Batıcılık akımının diğer fikir akımlarından farklı bir özelliği vardır. Bu da Osmanlı Devletini yaşatmaktan ziyade yeni bir devletin kurulması için yapılan çalışmalar bütünü olmasıdır.




Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 07:47 PM   #5 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow Türkçülük

d. Türkçülük
Türkçülük hareketinin esas unsuru coğrafyada dilde kültürde tarihte birlik ve bütünlüğü sağlamaktadır. Türkçülük II. Abdülhamit devrinde dil edebiyat ve tarih alanlaında bir fikir hareketi olarak gelişmiş Osmanlıcılık veya İslamcılık gibi bir idare ve siyaset sistemi haline gelememiştir.
Avrupa’da Türkler aleyhine yapılan olumsuz propagandalar Türk milletinin ikinci sınıf görülmesi Türk tarih ve kültürünün incelenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Rus işgaline uğrayan Türk illerinden kaçan Türk göçmenlerin etkisiyle Türkçülük giderek önem kazandı. Özellikle II. Meşrutiyet’in ilanından sonra Türkçülüğün etkisi daha da arttı. İttihatçılar genellikle bu düşünceyi sahiplendiler.
Türkçülük akımı Osmanlı İmparatorluğu sınırları içinde yaşayan Türklerin dil din ve kültür değerleriyle birbirlerine bağlanmasını dışarıdaki Türklerle de birleşme yolları aranmasını amaçlıyordu. II. Abdülhamit’in kurmak istediği İslam birliği gibi Türk birliğini kurmak amaçlanmıştır.
Türkçülük fikrinin savunucuları: Ziya Gökalp M. Emin Yurdakul Ömer Seyfettin gibi yazarlardı. İlk kez Ziya Gökalp Türkçülüğü sosyolojik bir metotla inceleyerek eksik dağınık çekingen fikirlerin toplanmasını ve bir sistem haline getirilmesini mümkün kılmıştır.
Türkçülük akımı II. Meşrutiyet’in ilanından önce yalnız anavatanı düşünmekle kalmamış bütün Türklerin kurtuluş imkanlarını da araştıran Pantürkizm cereyanına doğru yönelmiştir.
Milliyey fikrinin etkisiyle ortaya çıkan Türkçülük biçim değiştirmiş Turancılık’tan Misak-ı Milli Esaslarına dönüşerek Türk Kurtuluş Savaşı’nın ve Türkiye Cumhuriyeti’nin temel İdeolojilerinden olmuştur.
II. Meşrutiyet döneminde olgunlaşan fikir akımları aslında 19. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren zaman zaman devlet modeli olarak uygulanmıştı. Buna rağmen fikir akımları başarılı olamayarak kendinden beklenen sonucu verememişler.




Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 07:48 PM   #6 (permalink)
| C¤ | TürkiyéM | C¤ |

 
Ahu-i Felek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Oct 2007
Bulunduğu yer: Cehennemin dibi! gelcen mi?
Yaş: 21
Mesajlar: 17.547
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 825
Rep Puanı: 8487
Rep Derecesi:
Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.Ahu-i Felek Çok ünlü.
Arrow Fikir Akımlarının Başarısızlık Nedenleri

Fikir Akımlarının Başarısızlık Nedenleri:
1. Ülke içinde fikir akımlarına halk desteğinin sağlanamaması.
2. Fikir akımlarının geniş halk kitlelerine indirgenememesi.
3. Fikirlerin birbirlerine karşı ortaya atılmış olması.
4. Dış baskıların artması.
5. İç değişmeler isyanlar ve bağımsızlık hareketleri.


2. a. Verilen cümlelere göre ortaya çıkan düşünce akımları "ulus devlet" anlayışı etrafında birleşmektedir.

b. "İhtiyaç" sözcüğü döneminin buhranlı ortamında devleti ayakta tutup varlığını devam ettirmesini sağlamak amacıyla düşünce akımlaeının ortaya çıktığını göstermektedir.




Ahu-i Felek isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-03-2009, 08:04 PM   #7 (permalink)
เlђค๓ קєгเรเ

 
~~Özge~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: May 2008
Bulunduğu yer: Sαмѕυη
Yaş: 21
Mesajlar: 12.146
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 532
Rep Puanı: 1348
Rep Derecesi:
~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.~~Özge~~ Gururlanmaya değer.
Standart

sanırsam bu sayfa 148 deki tablonun cevabı ama bu çok uzun bu daha kısa rakadaşlar

::::BATICILIK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=Avrupanın 17. yy dan itibaren osmanlı üzerine devamlı surette artmaya başlayan siyasi askeri ve iktisadi baskılar .
AMACI=İmparatorluğu içinde bulunan durumdan kurtarma ve eski görkemli günlerdeki durumuna getirmek.
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Osmanlı devletinin batılı devletlerle bütünleşmesi gerektiğini savunma.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=Abdullah CevdetCelal NuriSüleyman Nazif.

::::OSMANLICILIK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ= Jön Türkler yada genç Osmanlılar olarak bilinen Osmanlı aydınları Osmanlı toprak bütünlüğünü korumak ve azınlıkların devlete bağlılıklarını sağlamak için bu düşünceyi ortaya atmışlardır.
AMACI=. Jön Türkler her ulus bir kurumda temsil edilirse azınlıkların Osmanlı devletinden ayrılmayacağını savunmuşlardır
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Bu düşünce din dil ırk ve mezhep ayrımı yapmaksızın herkesi Osmanlı vatandaşı olarak kabul eder.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=

::::İSLAMCILIK::::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=II. Abdülhamit in İngiltere ve Rusya’nın hâkimiyetleri altındaki Müslümanları kendi lehine kullanmayı düşünmesi.
AMACI=Hangi milletten olursa olsun bütün Müslümanların halifenin etrafında birleşmesi gerekir görüşü savunulmuştur.
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Bu düşünceyi savunanlara göre toplumun temel direği dindir.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=II.Abdülhamit

:::TÜRKÇÜLÜK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=Meşrutiyet dönemindeki başarısızlıklar ve Balkan Savaşları'ndaki yenilgiler
AMACI=ülke sınırları içinde yaşayan Türkleri tek bir idare etrafında toplayarak yönetime önemli oranda destek sağlamaktır.
TEMEL DÜŞÜNCESİ= ülke sınırları içinde yaşayan Türkleri tek bir idare etrafında toplamak.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=Ziya Gökalp’tir



~~Özge~~ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-03-2009, 01:00 AM   #8 (permalink)
°•♥•°кαя∂єℓєи°•♥•°

 
~~Dilara~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Bilgileri
Üyelik tarihi: Nov 2007
Bulunduğu yer: νєиÜѕ:)
Yaş: 25
Mesajlar: 55.550
Bahsedildi: 0 mesajda
Davet edildi: 0 konuda
Rep Durumu
Tecrübe Puanı: 3118
Rep Puanı: 80472
Rep Derecesi:
~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.~~Dilara~~ Çok ünlü.
Standart

Alıntı:
~~Özge~~ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
sanırsam bu sayfa 148 deki tablonun cevabı ama bu çok uzun bu daha kısa rakadaşlar

::::BATICILIK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=Avrupanın 17. yy dan itibaren osmanlı üzerine devamlı surette artmaya başlayan siyasi askeri ve iktisadi baskılar .
AMACI=İmparatorluğu içinde bulunan durumdan kurtarma ve eski görkemli günlerdeki durumuna getirmek.
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Osmanlı devletinin batılı devletlerle bütünleşmesi gerektiğini savunma.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=Abdullah CevdetCelal NuriSüleyman Nazif.

::::OSMANLICILIK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ= Jön Türkler yada genç Osmanlılar olarak bilinen Osmanlı aydınları Osmanlı toprak bütünlüğünü korumak ve azınlıkların devlete bağlılıklarını sağlamak için bu düşünceyi ortaya atmışlardır.
AMACI=. Jön Türkler her ulus bir kurumda temsil edilirse azınlıkların Osmanlı devletinden ayrılmayacağını savunmuşlardır
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Bu düşünce din dil ırk ve mezhep ayrımı yapmaksızın herkesi Osmanlı vatandaşı olarak kabul eder.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=

::::İSLAMCILIK::::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=II. Abdülhamit in İngiltere ve Rusya’nın hâkimiyetleri altındaki Müslümanları kendi lehine kullanmayı düşünmesi.
AMACI=Hangi milletten olursa olsun bütün Müslümanların halifenin etrafında birleşmesi gerekir görüşü savunulmuştur.
TEMEL DÜŞÜNCESİ=Bu düşünceyi savunanlara göre toplumun temel direği dindir.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=II.Abdülhamit

:::TÜRKÇÜLÜK:::
ORTAYA ÇIKIŞ SEBEBİ=Meşrutiyet dönemindeki başarısızlıklar ve Balkan Savaşları'ndaki yenilgiler
AMACI=ülke sınırları içinde yaşayan Türkleri tek bir idare etrafında toplayarak yönetime önemli oranda destek sağlamaktır.
TEMEL DÜŞÜNCESİ= ülke sınırları içinde yaşayan Türkleri tek bir idare etrafında toplamak.
AKIMIN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİ=Ziya Gökalp’tir
Önce insan olacaksın ve cin olmadan adam çarpmaya kalkmayacaksın. Serap bu konuyu tek tek oturup yazıyor yani bu konudan bi haber bir insanın yaptığı gibi kopyala yapıştır yapmıyor. Yukarıdaki konu sana ait olabilir ama Serap' ın konusu altına göz atarak "sanırsam bu sayfa 148 deki tablonun cevabı ama bu çok uzun bu daha kısa arkadaşlar " deyip eklemendeki maksadı çocuk olmayan herkes anlar. Daha öncede seni uyardığı halde neden aynı şeyleri yapmaya devam ettin bilmiyorum ama yanlış yaptın. Benim gözümde 5 değil ömür boyu banlısın artık!!



__________________


Uykum Gibi Gelsene...!




Kardelen' immmm

~~Dilara~~ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
akimlari, baticilik, devletinde, dusunce, dusunce akimlari, islamcilik, osmanli, osmanlicilik, osmanlida dusunce akimlari, turkculuk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:47 PM.
"5651 Sayılı Kanun'un 8.Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre Forumumuzdaki Üyelerimiz, yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Forumumuzda bulunan bir içeriğin, kanunlara aykırı olduğunu veya yanıltıcı olduğunu düşünüyorsanız lütfen buradan ( kemalyanal@yahoo.com ) bize bildirin."
Protected by CBACK.de CrackerTracker

Add to Google Suchmaschinenoptimierung mit Ranking-Hits Add to Google
| Tags | Gizlilik Bildirimi | dC| Death Chasers Klan | Link Ekle | Sitemap | Link Ekle | GençMekan |

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.0